Cursuri la Psihologia Educatiei

18 din 8

doc Profesorul

Modelul aptitudinal. Modele de analiză a personalităţii profesorului s-au constituit în obiect al investigaţiei psihologice şi informaţiile reţinute au fost sistematizate divers. În studiile referitoare la personalitatea

doc Personalitatea celui care invata

În psihologie, prin termenul " PERSONALITATE" se înţelege subiectul uman considerat ca unitate biologică, psihologică şi socială, ca purtător al funcţiilor cognitive, pragmatice şi axiologice. În psihologia românească, d

doc Dezvoltarea umana si invatarea

Definiţie 1. Dezvoltarea este un proces prin care se realizează noi structuri funcţionale care diferenţiază comportamentul şi duce la o mai bună adaptare la mediu” Definiţie 2. Dezvoltarea psihică/psihologică este forma

doc Motivaţie şi învăţare

Într-o accepţiune largă, termenul de motivaţie desemnează ansamblul factorilor dinamici care determină conduita unui individ. (Sillamy, N., 1998) Într-o accepţiune restrânsă, motivaţia este “forma specifică de reflectare

doc Procese si mecanisme psihice

A. Abordarea sistemică. Psihicul uman a fost conceput ca sistem de procese şi condiţii ale vieţii psihice. Sistemul psihic uman (S.P.U.) susţine învăţarea: • exterior, unde organizează stimulii ca sursă de informaţii pen

doc Teorii psihologice ale învăţării. Aplicaţii în educaţie.

Psihologia ştiinţifică a evoluat, istoric, sub forma unor curente şi şcoli care au generat teorii ale învăţării. Curentele din ştiinţa “Psihologie” au generat o multitudine de teorii ale învăţării. În literatura de spec

doc Invatarea

Diferenţe teoretice: învăţare umană - învăţare şcolară; învăţarea activitate, proces şi produs. Conceptul de învăţare umană este fundamentat de studii comparative animal-om. La animal, comportamentul este instinctual,

doc Domeniul psihologiei educatiei

A. Contribuţia diverselor şcoli şi curente la constituirea domeniului unei discipline ştiinţifice. • Denumiri diverse care au semnificaţia unor căutări ale domeniului specific de studiu: “Psihologia pedagogică”; “Psiholo