Invatarea - Psihologia Educatiei

CURSUniversitate USM Profesor Nu Este Specificat

preview iconExtras din document

Diferenţe teoretice: învăţare umană - învăţare şcolară; învăţarea activitate, proces şi produs. Conceptul de învăţare umană este fundamentat de studii comparative animal-om. La animal, comportamentul este instinctual, moştenit de la specia din care face parte. Învăţarea se produce atunci când apar schimbări în mediul natural şi un animal, în mod individual, reuşeşte să se adapteze prin schimbarea comportamentului, ca rezultat al experienţei directe. "Un animal care într-o ocazie ulterioară, reuşeşte să îşi găsească hrană sau un partener, mai uşor decât înainte, demonstreză în acest fel capacitate de învăţare." (Malim, T. ş.a., 2000, p.110). La om, învăţarea se produce, parţial, ca urmare a experienţei individuale, directe în mediul natural şi social şi, majoritar, ca urmare a preluării experienţei speciei umane. Prin învăţare omul îşi construieşte conduite instrumentate socio-cultural (ideologic, ştiinţific, tehnic, artistic, etc.). Învăţarea umană se produce atât la nivel elementar, simplu cât şi la niveluri cu grade crescute de complexitate. Învăţarea elementară produce reacţii de răspuns la stimuli simpli din mediul fizic, stimuli care sunt perceptibili şi cu acţiune imediată. Învăţarea complexă dezvoltă reprezentări simbolice ale stimulilor, stimuli care sunt angajaţi, pe termen lung, la diverse niveluri de conceptualizare a cunoaşteri, făptuirii şi trăirii de către fiinţa umană. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Invatarea Obiect: Psihologia Educatiei