Procese si mecanisme psihice - Psihologia Educatiei

CURSUniversitate USM Profesor Nu Este Specificat

preview iconExtras din document

A. Abordarea sistemică. Psihicul uman a fost conceput ca sistem de procese şi condiţii ale vieţii psihice. Sistemul psihic uman (S.P.U.) susţine învăţarea: • exterior, unde organizează stimulii ca sursă de informaţii pentru mediul intern în care stimulii sunt prelucraţi; • interior, unde datele sunt codificate şi trimise spre exterior ca răspunsuri la situaţie. Sistem este orice organizare ierarhică de elemente, care are o desfăşurare spaţio-temporală şi implică legături (interacţiuni) substanţiale, energetice şi informaţionale între elementele componente şi cu mediul ambiant. (Popescu -Neveanu P., 1978, p. 661) Psihicul este tratat ca entitate a lumii materiale constituită din fenomene psihice. Fenomenele psihice sunt împărţite în :  procese şi condiţii psihice;  activităţi psihice;  însuşiri psihice.  Procesele psihice sunt modalităţi ale conduitei. Ele sunt specializate în ceea ce priveşte: a. conţinutul informaţional; b. structurile operaţionale (care susţin realizarea anumitor funcţii); c. produsul sau realizarea subiectivă.Vezifigura 9.  Activităţile psihice sunt modalităţi fundamentale prin care fiinţa umană se raportează la realitatea înconjurătoare. Sunt activităţi psihice: • comunicarea; • jocul; • învăţarea • munca; • creaţia. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Procese si mecanisme psihice Obiect: Psihologia Educatiei