Sortimentul ceaiului „Greenfield” pe piața din Republica Moldova - Merceologia Marfurilor Alimentare

PROIECTUniversitate ASEM Profesor Calmis Valentina

preview iconExtras din document

Cuprins 1. Scurt istoric 2. Clasificarea ceaiului 3. Brandul Greenfield 4. Sortimentul ceaiului Greenfield 5. Verificarea calității 6. Concluzii și recomandări 7. Bibliografie Ceaiul este o băutură obținută prin infuzarea frunzelor uscate ale plantei Camellia sinensis (L.). În funcție de gradul de oxidare a frunzelor, cele patru tipuri principale de ceai sunt: ceaiul alb, ceaiul verde, ceaiul oolong șiceaiul negru. Compoziția chimică a ceaiului variază în funcție de recoltă, condiții pedo¬climatice și metoda de prelucrare; dintre componenți amintim: teina (alcaloid asemănător cu cel care se găsește în cafea, maté și nucile de cola), tanin și uleiuri volatile. Între sfarșitul luni aprilie și sfarșitul lunii septembrie , se culeg patru recolte de ceai care se diferențiaza din punct de vedere calitativ. Din recolta I si II se obține ceaiul de ce mai bună calitate. Acest ceai este format din frunze mici, care dau aromă puternică și eliberează mult extract.Din recolta III si IV, rezultă ceai de calitatea a II-a, care este construit din frunze mari,cu pețiole dezvoltați și cu raportul frunze/cozi redus.Producția mondială de ceai este estimată la circa 3,15 milioane de tone annual, dintre care mai mult de jumătate este ceai negru. Perioada de vîrf a producției de ceai este al treilea trimestru al anului,cînd se recoltează 1/3 din totalul producției de ceai. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Proiect: Sortimentul ceaiului „Greenfield” pe piața din Republica Moldova Obiect: Merceologia Marfurilor Alimentare