Fituici la Etica Economica

15 din 5

docx Noţiune de competitivitate şi cooperare. Natura şi esenţa egoismului. Tipurile de egoism.

În condiţiile economiei de piaţă competiţia este o condiţie necesară pentru sporirea bunăstării sociale. Cu certitudine, „una dintre trăsăturile cele mai vizibile ale afacerilor este competitivitatea. Afacerile înseamnă

docx Noţiune de valoare. Concepţiile etico-filosofice despre valori. Specificul valorilor morale.

În general, „valorile ne apar drept atribute ale persoanelor, ideilor, faptelor, instituţiilor sau lucrurilor care sunt importante, vrednice de respect şi preţuire, despre care oamenii cred că merită străduinţă de a le v

docx De la „etica dialogului“ (germană) la „şcoala critică“ (franceză).

În Europa ultimelor decenii s-au conturat două şcoli de gândire etică în afaceri, cea germană şi cea franceză. Reflecţii asupra eticii firmelor de afaceri s-au dezvoltat în spaţiul german, mai ales prin intermediul opere

docx 2. Structura şi importanţa eticii economice.

Se disting mai multe nivele ale eticii în afaceri. Conform lui Robert C. Solomon, se evidenţiază: 1. nivelul microeticii, care cuprinde regulile schimbului echitabil între indivizi; 2. nivelul macroeticii, care se ref

docx 1. Etica economică/de afaceri şi obiectul ei de studiu. Corelaţia dintre etică şi morală.

Noţiunea „etica” provine de la cuvântul grecesc ethos, ceea ce înseamnă obicei, caracter, datină. Aristotel utiliza termenul ethike cu semnificaţie de ştiinţa cunoaşterii. Grecii mai foloseau şi cuvântul ethicos, cu sens