Noţiune de competitivitate şi cooperare. Natura şi esenţa egoismului. Tipurile de egoism. - Etica Economica

FITUICIUniversitate ASEM Profesor Nu Este Specificat

preview iconExtras din document

În condiţiile economiei de piaţă competiţia este o condiţie necesară pentru sporirea bunăstării sociale. Cu certitudine, „una dintre trăsăturile cele mai vizibile ale afacerilor este competitivitatea. Afacerile înseamnă concurenţă şi aproape oricine îşi poate da seama de avantajele competiţiei în economia de piaţă: produse şi servicii mai bune şi mai variate, la preţuri mai mici, inovaţie, diversitate, dezvoltare etc.” Se atestă că „pieţele caracterizate prin concurenţă pentru clienţi, investitori, angajaţi, furnizori, inovaţii, renume, etc. îi responsabilizează pe managerii companiilor, înlăturându-i pe cei cu performanţele slabe. În felul acesta, pieţele concurenţiale joacă un rol moral; ele îi obligă pe oamenii de afaceri să fie mereu în alertă, implicaţi în ceea ce fac şi dispuşi să îşi asume eventualele greşeli.” Iar „competiţia trebuie să susţină dezvoltarea continuă a oportunităţilor de a cumpăra şi de a vinde, să promoveze extinderea pieţelor, precum şi specializarea şi diviziunea muncii.” Stephen Young afirmă că „banii nu sunt scopul competiţiei, ci doar un combustibil, o sursă de energie importantă, ce asigură companiilor forţa de propulsie necesară pentru a ajunge la destinaţia stabilită de cei care le conduc”.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Noţiune de competitivitate şi cooperare. Natura şi esenţa egoismului. Tipurile de egoism. Obiect: Etica Economica