Agromarketing - Agromarketing

FITUICIUniversitate ASEM Profesor Nu Este Specificat

preview iconExtras din document

Tema1:Conceptul si functiile agromk 1.Importanta agromk agromk-ca specializare a mk trebuie vazuta ca oponenta integranta a agribusiness-ului,inclunzind toate activitatile ce contribuie la coordonarea productiei,distributiei si promovarii produselor agroalimentare in concordant cu D consumatorului.Ansamblu de activitati,tehnici,metode,procedee cu ajutorul carora oferta de produse agricole si alimentare este ajustata in functie de skimbarile cererii in scopul maximizarii satisfacerii consumatorului prin punerea la dispozitia sa marfurile dorite in calitatea si cantitatea ceruta,precum si la locul si timpul potrivit,dar si al optimizarii profitului producatorului si comerciantului. Agrobusiness-cuprinde in activitatile sale asigurarea producatorului agricol cu resurse necesare(combustibil,seminte) situate amonte fata de aceasta sip e cele din avalul(colectarea,prelucrarea,procesarea,comercializarea). Factorii ce limiteaza aplicarea unui mk efficient in RM: -Existent unei infrastructure a distributiei fizice a marfurilor agro-alimentare inadecvate practicarii unui mk modern: a.Reteaua de drumuri auto nu permite efectuarea de transporturi rapide fara pierderi si costuri reduse; b.Lipsa unui lant de frig; c.Insuficienta si ekiparea necorespunzatoare a depozitelor in care se depoziteaza,ambaleaza pr.agricola; d.Existent unui parc de mijloace de transport rutier ptu transportul produselor aagricole si alimentare cu uzura fizica si morala ridicata si un grad redus de specializare. -Nivelul salb de organizare institutional a pietii agricole si alimentare; -Pozitia slaba de negociatori a producatorilor agricoli in cadrul filierilor de produs in raport cu procesatorii si integratorii; -Lipsa unui system informational. 2.Conceptul si sistemul de agromk. Un produs agricol ptu a devein alaiment el este supus transformarilor: -fizica; -de dimensiune; -in timp; -in spatiu. Utilitati: De forma-deriva din necesitatea de a avea produsul in forma potrivita ptu consummator; De loc-deriva din a avea produsul la locul potrivit ptu consummator; De timp-rezida din a avea produsul in momentul cind doreste consumatorul; De posesie-presupune transferul posesiei produsului si plata banilor de consummator,inkeindu-se circuitul de distributie al produsului. Urmarind eceste obiective producatorii si comerciantii isi pot mari profitul prin maximizarea satisfacerii necesitatii consumatorului. Sistemul de agromk include 4 subsisteme:productia-distributia-consum-reglare. Factorii keie in lantul de activitati care alcatuies sistemul agroalimentar: a)fermierii si alti producatori agricoli(preturi de vinzare maxime si vinzarea intregii recolte) b)procesatorii c)internediarii d)consumatorii(ptu ultimii 3-preturi mici,calitate mare). Agentii de mk-organizatii guvernamentale venite

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: Agromarketing Obiect: Agromarketing