Fiind unul din domeniile în care rezultatul final sunt bunurile nemateriale, în servicii intangibilitatea condiționează crearea unui rezultat sub formă nematerială, adică activități, acțiuni, facilități, beneficii și utilități. Reieșind din aceasta, modul de luare a deciziei de cumpărare și modul de prestare a serviciilor sunt direct influențate de caracterul nematerial al serviciilor. Referitor la acest aspect în marketingul serviciilor a fost identificat un element de diferențiere, surprins de Shostack ca: definirea pentru un serviciu a ceea ce acesta nu poate defini prin el însuși. Deci, clienții nu pot vedea un serviciu, dar aceștia percep serviciul printr-o serie de elemente asociate serviciului, avantaje oferite de acesta, echipamente, angajați sau alți clienți, liste de prețuri, tangibile de altfel, care oferă informații despre serviciul ce urmează să fie furnizat, care în marketingul serviciilor o identificăm ca componentă esențială, considerată de unii specialişti, variabilă specifică a mix-ului de marketing - “dovezile fizice”. Aceasta se poate identifica până la un punct cu o componentă a sistemului de servducţie şi anume - suportul fizic.
Comentariul tau va fi primul
Fituici: Conceptul conținutul și specificul politicii de evidențe materiale în servicii Obiect: Marketingul Serviciilor