SISTEMUL INFORMAŢIONAL ŞI DE DECIZIE ÎN ACTIVITATEA DE AGROMARKETING - Agromarketing

FITUICIUniversitate ASEM Profesor Paic

preview iconExtras din document

Plan: 1. Structura informaţiilor privind activitatea de marketing în agricultură 2. Sistemul decizional în activitatea de agromarketing Prezentarea: 1. Existenţa sistemului informaţional decizional este impusă de cunoaşterea nevoilor de perspectivă ale pieţei, a conjuncturii existente, producătorul agricol trebuind să cunoască produsele similare existente pe piaţă sau în curs de apariţie pentru a adopta cele mai bune decizii. Prin urmare, circuitul informaţie-decizie-acţiune are o semnificaţie deosebită în sfera marketingului în agricultură. Rolul important ce revine informaţiei privind studiul pieţei agricole constă în faptul că aceasta nu trebuie să reprezinte un scop în sine, ci o bază pentru fundamentarea deciziilor în domeniul agromarketingului. De aici necesitatea ca informaţia în domeniul agromarketingului să posede următoarele însuşiri esenţiale: să se refere la obiectivele activităţilor de marketing sau celor necesare adoptării unor decizii din domeniul respectiv, să fie necesare; să fie exacte şi complete; să fie transmise la timp; să fie eficiente economic. Totalitatea tipurilor de informaţii asamblate într-un circuit logic pe care datele îl parcurg din momentul colectării lor şi până la momentul furnizării sub formă de informaţii, conform destinaţiei acestora, constituie fluxul informaţional. Sistemul informaţional de agromarketing reprezintă tocmai ansamblul de procedee cu ajutorul cărora, pe baza tuturor informaţiilor de care se dispune, întreprinzătorul agricol îşi pregăteşte deciziile de marketing. Prin diversitatea activităţilor şi autonomia unităţilor producătoare în condiţiile de piaţă, o importanţă deosebită o au mijloacele de culegere a informaţiilor, care pot fi:  Informaţii culese direct de la personalul implicat în activităţile de marketing analizate: anchete privind interviuri, conferinţe, şedinţe de lucru, etc.  Informaţiile culese sub forma scrisă de la personalul muncitor al unităţilor comerciale  Informaţiile preluate prin observarea directă a unor fenomene specifice pieţei  Informaţiile culese prin studierea raporturilor privind studiile de marketing, a programelor de marketing existente

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Fituici: SISTEMUL INFORMAŢIONAL ŞI DE DECIZIE ÎN ACTIVITATEA DE AGROMARKETING Obiect: Agromarketing