Agromk-ca specializare a mk trebuie vazuta ca oponenta integranta a agribusiness-ului,inclunzind toate activitatile ce contribuie la coordonarea productiei,distributiei si promovarii produselor agroalimentare in concordant cu D consumatorului.Ansamblu de activitati,tehnici,metode,procedee cu ajutorul carora oferta de produse agricole si alimentare este ajustata in functie de skimbarile cererii in scopul maximizarii satisfacerii consumatorului prin punerea la dispozitia sa marfurile dorite in calitatea si cantitatea ceruta,precum si la locul si timpul potrivit,dar si al optimizarii profitului producatorului si comerciantului. Agrobusiness-cuprinde in activitatile sale asigurarea producatorului agricol cu resurse necesare(combustibil,seminte) situate amonte fata de aceasta sip e cele din avalul(colectarea,prelucrarea,procesarea,comercializarea). Factorii ce limiteaza aplicarea unui mk efficient in RM: -Existent unei infrastructure a distributiei fizice a marfurilor agro-alimentare inadecvate practicarii unui mk modern: a.Reteaua de drumuri auto nu permite efectuarea de transporturi rapide fara pierderi si costuri reduse; b.Lipsa unui lant de frig; c.Insuficienta si ekiparea necorespunzatoare a depozitelor in care se depoziteaza,ambaleaza pr.agricola; d.Existent unui parc de mijloace de transport rutier ptu transportul produselor aagricole si alimentare cu uzura fizica si morala ridicata si un grad redus de specializare. -Nivelul salb de organizare institutional a pietii agricole si alimentare; -Pozitia slaba de negociatori a producatorilor agricoli in cadrul filierilor de produs in raport cu procesatorii si integratorii; -Lipsa unui system informational.
Comentariul tau va fi primul
16:45Fituici: Examen la agro Obiect: Agromarketing