1.1 Definiţii generale ale marketingului 1.2 Apariţia şi dezvoltarea marketingului 1.3 Funcţiile şi principiile de marketing 1.1 Definiţii generale ale marketingului Termen de origine anglo-saxonă, substantivizat din participiul prezent al verbului „to market", semnificaţia căruia este de a desfăşura tranzacţii pe piaţă, respectiv de a cumpăra şi a vinde. Odată cu evoluţia sa teoretică, conceptul de marketing a fost abordat într-un spectru larg de definiţii: Asociaţia Americană de Marketing (fondată în 1937) - marketingul vizează realizarea activităţilor economice care dirijează fluxul de bunuri şi servicii de la producător la consumator sau utilizator. Profesorul American W.J. Stanton - marketingul este un întreg sistem de activităţi economice referitoare la programarea, stabilirea preţurilor, promovarea şi distribuirea produselor şi serviciilor menite să satisfacă cerinţele consumatorilor actuali şi potenţiali. Profesorii americani EJ.McCarthy şi Perreault Jr. W. D. - marketingul semnifică suma tuturor eforturilor dirijate de către o întreprindere în vederea satisfacerii consumatorilor sau cu un profit. Philip Kotler (părintele marketingului modern) - marketingul este o activitate umană îndreptată în direcţia satisfacerii nevoilor şi dorinţelor prin intermediul schimbului. Philip Kotler (definiţie recentă) - marketingul un proces social şi managerial prin care indivizii şi grupurile obţin lucrurile de care au nevoie şi pe care le doresc, prin crearea şi schimbul de produse şi valoare cu alte grupuri si persoane. A.Denner (specialist francez) - marketingul cuprinde analiza permanentă a cererii pe de o parte şi pe de altă parte, stabilirea şi punerea în acţiune a mijloacelor de satisfacere a acesteia, în condiţiile unui profit optim. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Conceptul de marketing în economia de piaţă Profesor: Solomatin Ala