Bazele de date - instrument fundamental al marketingului direct Tipurile de liste de adrese Alcătuirea profilului clienţilor Bază de date – colecţie de date pentru susţinerea nevoilor sau solicitărilor de informaţii ale unui grup specific de utilizatori. Factori, luaţi în considerare la crearea bazei de date: structura organizatorică a companiei, cultura organizaţională şi de modul în care-şi desfăşoară activitatea; cantitatea de informaţii stocată; numărul colaboratorilor departamentului de marketing, nivelul lor de calificare şi împuternicirile; tipul programului de marketing; utilizarea Internetului . Există două tipuri de baze de date: dosar inactiv baza de date relaţională Dosarul inactiv este o simplă listă aranjată într-o ordine secvenţială, cel mai mult probabil după numărul de ordine al clienţilor. Un astfel de fişier cuprinde, de regulă, numărul de identificare al clientului, numele de familie, codul poştal şi numărul de telefon la care poate fi găsit. Baza de date relaţională – format de stocare în care datele pot fi depozitate în fişiere separate, dar legate între ele pentru facilitarea monitorizării şi modelării. Lista de adrese – numele şi adresele persoanelor/ organizaţiilor, care au aceleaşi interese, caracteristici sau domenii de activitate. Există trei tipuri de liste de adrese poştale: liste proprii (de domicilii) liste de răspuns liste compilate
Comentariul tau va fi primul
Curs: Principii de creare si management a bazelor de date Profesor: Siscan Ecaterina