Există numeroase critici aduse practicilor de marketing aplicat în domeniul religios, printre acestea cele mai frecvente incluzând: 1. Marketingul iroseşte banii oferiţi lui Dumnezeu de către enoriaşi/membri. Argumentele aduse în sprijinul acestei critici sunt pertinente. Se pare că uneori organizaţiile religioase cheltuiesc prea mulţi bani pentru activităţi care nu contribuie la misiunea lor sau care nu îşi ating obiectivele, iar în acest caz marketingul nu poate fi privit ca o investiţie, ci ca o irosire a banilor. De aceea, este necesară urmărirea eficienţei. Să nu uităm însă că eficienţa programelor religioase nu este uşor de cuantificat, neîmbrăcând în general o formă financiară. Aşadar, nu vă grăbiţi să consideraţi ineficientă o acţiune din domeniul religios, pentru că principiul aruncă-ţi pâinea pe ape, şi după multă vreme o vei găsi iarăşi1 se regăseşte şi în marketing. Este vorba despre acel efort de marketing care nu are ca rezultat achiziţionarea produsului sau serviciului în momentul acesta, dar care crează o imagine favorabilă organizaţiei, ceea ce poate determina reacţia dorită în urma unei acţiuni de comunicare ulterioare. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Critici aduse practicilor de marketing aplicat în domeniul religios Profesor: Siscan Ecaterina