Experimentul ca metoda de cercetare - Marketing Informational

CURSUniversitate ASEM Profesor Nu Este Specificat

preview iconExtras din document

Spre deosebire de observare, în cazul căreia cei care colectează informaţiile au, de regulă, un rol (preponderent) pasiv, experimentul presupune intervenţia efectivă a acestora asupra unor variabile (independente) pentru a vedea apoi ce se întâmplă cu altele (dependente). Cu alte cuvinte, experimentul este o metodă de cercetare a relaţiilor tip cauză-efect (denumite relaţii de cauzalitate) care există între diverşi stimuli (variabile) de marketing (modificări de preţuri, spoturi publicitare, forme de distribuţie, modalităţi de plată), pe de o parte, şi diverse tipuri de reacţii ale pieţei (în final sub forma modificării vânzărilor firmei), pe de altă parte Experimentul reprezintă metoda de cercetare, care consta in supunerea populaţiei cercetate unor “tratamente” - in scopul măsurării reacţiei corespunzătoare a acestei populaţii - si utilizării acestor informaţii in procesul decizional de marketing.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Experimentul ca metoda de cercetare Obiect: Marketing Informational