Spre deosebire de observare, în cazul căreia cei care colectează informaţiile au, de regulă, un rol (preponderent) pasiv, experimentul presupune intervenţia efectivă a acestora asupra unor variabile (independente) pentru a vedea apoi ce se întâmplă cu altele (dependente). Cu alte cuvinte, experimentul este o metodă de cercetare a relaţiilor tip cauză-efect (denumite relaţii de cauzalitate) care există între diverşi stimuli (variabile) de marketing (modificări de preţuri, spoturi publicitare, forme de distribuţie, modalităţi de plată), pe de o parte, şi diverse tipuri de reacţii ale pieţei (în final sub forma modificării vânzărilor firmei), pe de altă parte Experimentul reprezintă metoda de cercetare, care consta in supunerea populaţiei cercetate unor “tratamente” - in scopul măsurării reacţiei corespunzătoare a acestei populaţii - si utilizării acestor informaţii in procesul decizional de marketing.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Experimentul ca metoda de cercetare Obiect: Marketing Informational