Orientări privind evaluarea concentrărilor neorizontale în conformitate cu regulamentul Consiliului privind controlul concentrărilor economice între întreprinde - Marketing Industrial

CURSUniversitate USM Profesor Postaru Elvira

preview iconExtras din document

Acest document prezintăorientări referitoare la modul în care Comisia evaluează concentrările în care întreprinderile respective acționeazăpe piețe relevante distincte. În prezentul document, aceste concentrări vor fi numite„concentrări neorizontale”. Pot fi identificate două mari tipuri de concentrări neorizontale: concentrări verticale și concentrări conglomerate. Concentrările verticale implicăsocietăți care acționeazăla diferite niveluri ale lanțului de aprovizionare. De exemplu, atunci când fabricantul unui anumit produs („societatea din amonte”) fuzioneazăcu unul dintre distribuitorii săi („societatea din aval”), aceasta se numește o concentrare verticală. Concentrările conglomerate reprezintăconcentrări între firme care se aflăîn relații care nu sunt nici orizontale (în calitate de concurenți pe aceeași piață relevantă), nici verticale (în calitate de furnizori sau de clienți). În practică, obiectul prezentelor orientări îl reprezintă concentrările economice între societăți care acționează pe piețe strâns legate (de exemplu concentrări care implică furnizori de produse complementare sau de produse care aparțin aceleiași game) ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Orientări privind evaluarea concentrărilor neorizontale în conformitate cu regulamentul Consiliului privind controlul concentrărilor economice între întreprinde Obiect: Marketing Industrial