Conceptiile de baza ale marketingului bancar - Marketing Bancar

CURSUniversitate IMI-NOVA Profesor Luchian

preview iconExtras din document

Unii autori români, de exemplu Iuliana Cetină, tratează problema abordată prin prisma mixului de marketing în sectorul bancar, prin care se definesc elementele pe care o organizaţie le poate controla şi care pot fi utilizate pentru satisfacerea nevoilor consumatorilor sau pentru o mai bună comunicare cu aceştia. Mixul tradiţional este format din cei patru P: produs, preţ, plasament (distribuţie), promovare. 1. Produsul - băncile trebuie să identifice, să creeze şi să pună la dispoziţia clienţilor un produs care sa corespunda necesitatilor acestora; 2. Preţul - băncile trebuie să identifice un anumit preţ pe care clienţii sunt dispuşi să-l plătească pentru produsele oferite; 3. Plasarea în lanţul de distribuţie – livrarea produselor către clienţi la locul şi timpul dorit de către aceştia; 4. Promovarea – activitatea de informare a clienţilor şi de comunicare a trăsăturilor şi beneficiilor ce decurg din produsele/serviciile băncii. Conceptul de mix presupune ca aceste variabile să se intercondiţioneze între ele. Mai mult, mixul de marketing implica existenta unui optim al acestor patru elemente pentru un anumit segment de piaţă, la un moment dat. La început, componentele mixului de marketing sau dezvoltat paralel cu dezvoltarea sectorului bunurilor materiale. Pe măsura dezvoltării serviciilor, marketingul acestui sector de activitate sa confruntat cu probleme diferite de cele ale comercializării bunurilor materiale. De exemplu, în promovarea bunurilor materiale se insistă pe decizii referitoare la promovarea vânzărilor, publicitate, utilizarea mărcilor. În servicii, aceşti factori sunt importanţi dar nu suficienţi; pentru că, de regula, serviciile sunt produse şi consumate simultan, personalul este implicat direct în livrarea serviciului. Preţul, de asemenea, este un element complex, deoarece “unitatea de cost” este dificil de determinat iar, pe de alta parte, preţul este perceput ca un element tangibil, de vizualizare a serviciilor. În acelaşi timp, datorită simultaneităţii producţiei şi consumului, clienţii sunt prezenţi la locul prestării, intrând în relaţii directe cu personalul companiei şi, uneori, participând la procesul de livrare al serviciului. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Conceptiile de baza ale marketingului bancar Obiect: Marketing Bancar