Relatiile care se stabilesc intre prestator si consummator sunt influentate de o diversitate de factori structurati in componentele:1.mediul intern 2.mediul extern 3.extramediul. Ca rezultat al specificului organizarii si influentei factorilor de medii in servicii acestia se impart in urm. Grupe: 1.schimbari-reprz fenomenel determinate de moda care au de obicei o evolutie imprevizibila de scurta durata fara careva semnificatii pe plan social economic si politic. 2.tendinte- reprez longevitatea observata pe mai multe piete care poate fi comparata cu alti indicatori care apar concomitant,e previzibila si poate fi stabilita. Aceasta se manifesta sub forma de:1.schimbarea stilului de viata,2.evadarea in fantastica,3.intinerirea pop,4.mod sanatos de viata,5.consumul vigilant. 3 megatentintele-fenomene de natura sociala economica sau cultural care apar lent si se manifest ape o per luga10-15 ani. Acestea pot fi: socialismul,renasterea artelor, explozia economica,privatizarea, expansiunea eco a orientului indepartat, renasterea religioasa. Mediul de mk in servicii reprezinta factorii de natura interna sau externa care particularizeaza specificul procesului de prestatie si sub impactul carora isi desfasoara active firmele de servicii.1.mediul intern in servicii- e determinat de structura interna mai simpla, modul de gestionare si rolul personalului de contact.acesta e format din component visibile invisibile:personalul,echipamentt,cladiri,terenuri,tehnologii.resurse financiare. 2.mediul extern- cu componentele: 1.micromediul care separticularizeaza prin relatiile preferential cu clientii,concurenta indirect si relatii de parteneriat cu celelate component. 2.macromediul care defineste ambianta si domeniile de dezvoltare a sectoarelor de servicii. Piata de servicii-reprez spatiul eco-geografic in care se formeaza creeaza si ofera o anumita cantitate dintrun serviciu necesar anumitor categorii de consumatori. Oferta,cererea si momentul consumului in servicii creeaza diferentierea fata de piata bunurilor.1 oferta – se caracterizeaza prin1 individualizare-generata de echipament personal si process 2.eterogenitate-de la un consummator la altul determinat de character si specificul nevoilor 3.complexitate-generata de structura serviciului 4.rigiditate-specifica sectoaelor de servicii publice. 2.cererea- reprezentata de nevoia solvabila a consumatorului ce se caracterizeaza prin: 1.variabilitate in spatiu si timp 2.caracter sezonier 3.cererea comporta character local ca rezultat al caracteristicilor segmentate de piata. Ca rezultat a specificului D si S de servicii firmele vor elabora si dezvolta strategii de piata care pot fi directionate in functie de:1modul in care se reactioneaza la schimbari de cum psi consum 2.mod in care se poate de rs la schimbari cantitativw 3.mod in care se poate usor de adaptat Campania 4.mod in care se schimba pol concurentilor 5. Specificul elaborarii mixului de Mk
Comentariul tau va fi primul
Curs: Tema 3 mediul de MK si specifikul pietii serviciilor Obiect: Managementul Serviciilor