Organizaţia-element al sistemului de servire În cele mai multe cazuri serviciul nu poate fi efectuat de un singur individ. Serviciile sunt prestate prin diferite tipuri de organizaţii, fiecare având o anumită structură de organizare şi alte denumiri: instituţii, întreprinderi, regii, agenţii, asociaţii, fundaţii. Tipuri de organizaţii: Organizaţiile sunt colectivităţi (grupuri) umane constituite pentru a îndeplini anumite scopuri. Organizaţii sunt: întreprinderile, institutele, societăţile ştiinţifice, asociaţiile, fundaţiile, şcolile, armata, biserica, statul, familia etc. Unele organizaţii sunt primare (familia), cu relaţii directe între oameni, altele secundare (întreprinderea) cu relaţii contractuale. Scopul poate fi profitul sau nonprofitul, iar funcţionarea lor legală sau ilegală. Serviciul este prestat atât de organizaţii primare cât şi de cele secundare. Raţiunea apariţiei organizaţiilor: 1. se pot atinge obiective imposibil de realizat în mod individual. Un om are puteri limitate, dar prin diviziunea muncii îşi poate dezvolta propriile capacităţi şi apare efectul sinergic; 2. se reduce timpul de realizare a unui obiectiv. 3. organizaţiile permit folosirea experienţei generaţiilor anterioare; 4. organizaţiile permit desfăşurarea unei vieţi sociale, chiar dacă scopul este economic, politic, umanitar. Astfel, o organizaţie reprezintă: un grup delimitat de oameni, ce acţionează pentru realizarea unui scop şi au relaţii în interiorul grupului, ordonate într-o structură. Ea constituie o persoană virtuală (are denumire, statut, sediu) şi se manifestă prin comportament, climat, personalitate, caracter, nevoi etc. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Sistemul de servire şi managementul serviciilor Obiect: Managementul Serviciilor