Metode moderne ale merceologiei - Handrabura Alina

CURSUniversitate ASEM Caiet Merceologie

preview iconExtras din document

Odată cu dezvoltarea merceologiei ca ştiintă s-au dezvoltat, perfecţionat şi diversificat şi metodele utilizate. Această disciplină cunoaşte mai multe metode care pornesc de la concepţia că produsele şi serviciile sunt concepute ca un sistem complex de structuri şi funcţii care participă toate în mod diferit la stabilirea nivelului calitativ al produsului sau serviciului la un moment dat. In cercetarea calităţii produselor se utilizează în merceologie următoarele metode: - metode generale; - metode clasice specifice merceologiei; - metode moderne. Metodele generale sunt întâlnite şi la alte discipline, merceologia mulţumindu-se să se folosească de acelea care îi sunt necesare la un moment dat. Cele mai des întâlnite sunt: - metoda inductivă - metoda deductivă - analiza - sinteza - metodele matematice - metodele statistice Metodele clasice specifice merceologiei sunt: - metodele psihosenzoriale - metoda tipologică - metodele experimentale - analiza structurală - analiza funcţională - analiza comparativă. Revenind la tema supusă referatului - metodele moderne ale merceologiei, acestea sunt: - analiza valorii - analiza morfologică - analiza sistematică - metoda brainstorming. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Metode moderne ale merceologiei Profesor: Handrabura Alina