1. Forme specializate de deservire a clientilor. 2. Tehnici de aranjare a mesei. Destinatia tacimurilor. 3. Specificul deservirii clientilor cu bucate si bauturi solicitate. 4. Aranjarea meselor pentru banchete si diverse ocazii, sarbatori. 5. Merchandising-ul in unitatile de restauratie. Metode specializate de deservire a clientilor. Exista 4 medode de baza de deservire a clientilor: • deservirea de catre chelneri la mese • autodeservire, alegerea de pe vitrine si ecrane • deservire la bufet • deservirea in bar Autodeservire, alegerea de pe vitrine si ecrane. Fiecare metoda are mai multe variante si poate sa se combine cu alte metode. De exemplu, bucatele de pe vitrine pot fi aduse la mese. poate fi unita in 5 tipuri principale, in dependenta cum se prezinta si se aleg bucatele: 1. Sistema cafenelei 2. Sistema fluxului liber 3. Sistema mecanizata 4. Sistema automatizata 5. Sistema autosedervirii Sistema cafenelei este compusa din citeva unitati , puse in rind formind un sir lung. Clientul trece cu tava si-si alege mincarea dorita existenta in meniu. Achitarea se face la capatul sirului. Vitrina trebuie amplasata in asa fel incit sa evite greutatile de deservire, ambudenta. Pot fi separate de bucatarie pentru a minimaliza deranjul atit a clientilor sau a lucratorilor. Ele pot fi amplasate si in perete si usi care se deschid, ceea ce permite de a folosi spatiul pentru diferite scopuri. Viteza cu care cumparatorii se pot deplasa de-a lungul vitrinii depinde de varietatea bucatelor, desidnul si planificarea vitrinii cit si de viteza cu care cumparatorul isi alege mincarea. O varietate mai saraca mareste viteza. Retineri pot aparea din urmatoarele cauze: Alegerea meniului Deservirea, in locurile unde clientul nu se autodeserveste.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Activitatea de deservire Obiect: Economia Intreprinderii de Restauratie