Obiective • în elegerea importan ei economice úi sociale a agromarketingului; • definirea conceptului úi a sistemului de agromarketing; • eviden ierea particularitã ilor agromarketingului; • cunoaúterea raporturilor dintre utilitã ile unui produs alimentar úi marketing; • abordarea macro úi micro a agromarketingului; • în elegerea esen ei func iilor agromarketingului. 1.1 Importan a agromarketingului Nevoia de a în elege, prezice úi satisface cererea de produse agroalimentare a consumatorului este atât de importantã încât eforturile de satisfacere a ei au dat naútere unei activitã i speciale numite agromarketing sau marketing agroalimentar. Agromarketingul ca specializare sau ramurã a marketingului trebuie vãzut ca o componentã integrantã a agribusinessului, incluzând toate activitã ile care contribuie la coordonarea produc iei, distribu iei úi promovãrii produselor agroalimentare în concordan ã cu cererea consumatorilor. În sens larg, agribusinessul cuprinde atât activitã ile care oferã agriculturii resursele necesare, situate în amonte fa ã de agricultor, cât úi pe cele din avalul acestuia, respectiv colectarea, prelucrarea, distribu ia úi comercializarea produselor agricole. În cadrul economiilor de pia ã dezvoltate, în multe din aceste activitã i sunt implicate mari companii, multe din ele operând úi în afara grani elor na ionale 1 . Agribusinessul este eficient numai în mãsura în care consumatorilor le sunt oferite alimente în cantitã i suficiente, într-o varietate corespunzãtoare úi la pre uri rezonabile. Fundamentarea úi desfãúurarea tuturor activitã ilor úi proceselor economice ce compun agribusinessul, prin prisma opticii de marketing, au menirea de a asigura pe deplin acest lucru, marketingul afirmându-se tot mai mult ca o útiin ã a ra ionalizãrii úi optimizãrii. CAPITOLUL 1 CONCEPTUL ùI FUNC IILE AGROMARKETINGULUI
Comentariul tau va fi primul
01:32Curs: Agromarketing Capitolul 1 Profesor: Dragan Dumitru