Tema 5: Eticheta relaţiilor de afaceri. - Cultura Afacerilor

CURSUniversitate ASEM Profesor Habasescu

preview iconExtras din document

1. Vizita de politeţe. 2. Reguli cu privire la organizarea convorbirilor. 3. Tipologia meselor de afaceri. 4. Organizarea meselor de afaceri. Sosind în alt oraş sau stat pentru a stabili relaţii de afaceri businessmanul este obligat, după cum cer regulile protocolului, să facă o vizită de politeţe gazdei. Vizita de politeţe (vizita de protocol) – reprezintă un răspuns la invitaţie şi la întâlnirea oaspetelui la sosire. Această măsură de protocol nu numai exprimă politeţe, dar este necesară conducătorilor delegaţii pentru ca, în cadrul unei întâlniri definitiv să concretizeze programa de lucru. Dreptul de a alege locul şi timpul întâlnirii aparţine oaspeţilor. De regulă, vizita de politeţe se face la oficiul părţii gazdă. La timpul preventiv stabilit oaspeţii sunt aşteptaţi la intrare de către un lucrător al firmei (răspunzător de măsurile de protocol, secretarul) şi sunt conduşi la conducătorul companiei. Conducătorul firmei poate personal să întâlnească oaspeţii în hol doar în cazuri excepţionale. E de dorit ca oaspeţii să fie primiţi într-o încăpere specială. Dacă aceasta lipseşte în cabinetul conducătorului trebuie să fie aranjată o canapea şi fotolii în jurul unei măsuţe. Oaspetelui i se oferă locul pe canapea. Gazda se aşează în fotoliul, care se află pe partea stângă de la canapea. Astfel, oaspetele trebuie să fie de partea dreaptă de la gazdă. În cazul dacă ambii se aşează pe canapea, atunci oaspetele la fel trebuie să se afle de partea dreaptă de la gazdă.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Tema 5: Eticheta relaţiilor de afaceri. Obiect: Cultura Afacerilor