1. STUDIEREA PRODUSULUI 1.1. Testarea conceptului de produs Ideile atrăgătoare trebuie transformate în concepte de produs apte de a fi supuse testării. Trebuie să facem deosebire între ideea de produs, conceptul de produs şi imaginea produsului. Ideea de produs reprezintă un produs potenţial pe care firma l-ar putea oferi pe piaţă (de exemplu, un automobil electric). Conceptul de produs reprezintă o versiune elaborată a ideii exprimată în termeni semnificativi pentru consumator (de exemplu, automobil electric pentru oraş, pentru deplasare în afara oraşului sau universal). Imaginea produsului reprezintă părerea pe care consumatorii şi-o fac despre un produs actual sau potenţial. Operaţiunea de testare a conceptelor concurente se efectuează pe un eşantion reprezentativ de consumatori vizaţi, special invitați la sediul firmei de cercetare. Acestora li se prezintă conceptele elaborate. Descrierea în cuvinte sau imagini a conceptelor noului produs este suficientă, deşi precizia unui test conceptual este cu atât mai mare cu cât stimulii sunt mai evidenţi. Consumatorilor li se prezintă o versiune elaborată pentru fiecare concept în parte.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Tema 5 Mixul de marketing Obiect: Cercetari de Marketing