Subiecte examen Mk International - Caun Victor

CURSUniversitate ASEM Caiet Marketing International

preview iconExtras din document

1. Esența conceptului de marketing international. Marketingul international apare atunci cind se identifică o oportunitate de a face profit prin satisfacerea nevoilor utilizatorilor sau potentialilor utilizatori ai produsului in alte tări ale lumii. Intrucit marketingul intern este prima fază de implicare in afaceri, unii autori consideră că in definirea conceptului de marketing international trebuie pornit de la marketingul intern. Astfel, se afirmă că marketingul international cuprinde aceleaşi activităti ca şi marketingul intern, ceea ce diferentiază cele două concepte fiind modul in care sunt ele realizate şi sfera lor de cuprindere. In acest sens, Cateora şi Hess definesc marketingul international ca "rezultatul activitătilor antreprenoriale care dirijează fluxul de mărfuri şi servicii ale unei firme spre consumatorii sau utilizatorii din mai multe tări". Acest concept de marketing international include atit activitătile de comercializare realizate in cadrul frontierelor nationale care sunt dirijate spre exterior, cit şi cele realizate in afara tării, fie in propriile tări de destinatie, fie in altele intermediare. Pe scurt, marketingul international se deosebeşte de cel intern prin influentele culturale diferite şi impactul lor potential asupra implementării cu succes a programelor de marketing. V. Terpstra face distinctie intre diferitele activităti de marketing realizate in străinătate: marketing international, marketing extern şi marketing global. Astfel, Marketingul international presupune marketingul in afara granitelor tării şi se de-osebeşte de cel intern prin aceea că, traversind frontierele, se schimbă şi restrictiile economice, politice şi legale. Prin urmare, marketingul international presupune extinderea strategiei şi planurilor de marketing national peste granitele tării. Marketingul extern presupune marketingul in interiorul diferitelor tări şi diferă de cel intern deoarece firmele intilnesc o competitie diferită, un comportament al consumatorului distinct, canale de distributie diferite de cele din tară şi alte posibil-ităti de promovare decit cele din tară. Marketingul global presupune coordonarea şi integrarea marketingului firmei in diferite medii străine. V.Daniciu: o conceptie moderna privind orientarea activitatilor economice in concordanta cu cerintele si specificul pietelor ex-terne(nationale,multinationale,globale), in scopul satisfacerii necesitatilor actuale si viitoare ale acestora cu eficienta maxima. 2. Motivatia,obiectivele si sarcinile implicarii companiilor in mk international

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Subiecte examen Mk International Profesor: Caun Victor