CONCEPTUL DE MARKETING ŞI FUNCŢIILE LUI ÎN ECONOMIA DE PIAŢA Apariţia şi dezvoltarea marketingului. Etapele dezvoltării marketingului. Premisele apariţiei marketingului. Dezvoltarea intensivă şi extensivă a marketingului. Evoluţia conceptelor de marketing. Esenţa marketingului: Principalele definiţii ale marketingului. Principiile marketingului. Funcţiile marketingului. Critica marketingului. Domeniile şi specializarea marketingului. După profilul activităţii. După nivelul de organizare economică. După criteriul teritorial. Criteriul sarcinilor (scopurilor propuse). MEDIUL DE MARKETING AL ÎNTREPRINDERII Conţinutul şi rolul mediului de marketing al întreprinderii. Micromediul de marketing şi factorii care îl formează. Furnizorii, prestatorii de servicii, clienţii, concurenţii, organisme publice. Macromediul de marketing al întreprinderii şi factor care îl formează. Mediul demografic. Mediul economic. Mediul tehnologic. Mediul cultural. Mediul politic. Mediul instituţional. Mediul natural. PIAŢA ÎN VIZIUNEA DE MARKETING Conţinutul şi tipologia pieţei. Piaţa întreprinderii şi piaţa produsului. Sfera şi profilul pieţei întreprinderii. Dimensiunile pieţei întreprinderii. Căi de extindere a pieţei întreprinderii. Particularităţile pieţei de bunuri de utilizare productivă.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Subiecte Profesor: Belostecinic