Ambalarea marfurilor - Bazele Tehnologiei si Merceologiei

CURSUniversitate ASEM Profesor Bucur Ion

preview iconExtras din document

In societatea contemporana ambalajul a evoluat spectaculos, datorita modificarilor survenite in comportamentul de consum. Autoservirea ca forma de vanzare a produselor, consumul din ce in ce mai ridicat asociat cu concurenta au transformat ambalajul intr-un „ purtator de informatie si reclama'. Din punct de vedere economic, ambalajul se poate considera un produs finit care incorporeaza materii prime, cheltuieli materiale si efort uman, asemanator altor marfuri de consum de pe piata. Producerea ambalajelor a devenit o activitate foarte importanta, cu productii de serie mare pe linii tehnologice automatizate, folosind tehnica de varf si aplicand principii specifice marketingului si merceologiei. In acelasi timp, prin cantitatile considerabile pe care le reprezinta, ambalajele figureaza in politicile de gestiune a deseurilor printre fluxurile prioritare, pentru ele fiind puse. 1. Definitia ambalajului Conceptul de ambalare, din punct de vedere etimologic, provine din sufixul „em' si cuvantul ,,balla' (fr.emballage) si are sensul de a strange in balot. Definitive date conceptului de ambalare sunt extrem de numeroase, uneori existand deosebiri de nuanta In ceea ce priveste sensul dat diferite limbi (de exemplu, englezescul .packaging' acopera si unele aspecte ce tin de comunicare a informatiei prin eticheta, marca, dar si la facilitarea vanzarii. Ambalajul este un sistem fizico-chimic complex, cu functii multiple, care asigura mentinerea sau, in unele cazuri, ameliorarea calitatii produsului caruia ii este destinat. Ambalajul favorizeaza identificarea produsului, inlesnind atragerea de comparatori potentiali, pe care ii invata cum sa foloseasca, sa pastreze produsul si cum sa apere mediul inconjurator de poluarea produsa de ambalajele uzate sau de componentii de descompunere ai acestora. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Ambalarea marfurilor Obiect: Bazele Tehnologiei si Merceologiei