Conceptul, continutul si rolul distributiei Politica de distributie cuprinde totalitatea deciziilor care se refera la o asigurare a treptelor de desfacere subordonate cu performantele întreprinderii.1 Conceptul de distributie poate fi definit drept totalitatea activitatilor economice si organizatorice pentru dirijarea si transmiterea fluxului de marfuri si servicii de la producator la consumator2 . Principalele functii ale procesului de distributie sunt: -schimbarea proprietatii asupra produsului prin intermediul vânzarii-cumpararii; -deplasarea produsului, respectiv transportarea, stocarea, conditionarea, manipularea, ambalarea etc.; -alegerea si utilizarea canalelor de distributie. Unii autori 3 structureaza procesul de distributie pe trei componente mai cuprinzatoare decât cele enuntate mai sus: -traseul (ruta) pe care îl parcurge produsul pe piata; -ansamblul operatiunilor economice ce însotesc, conditioneaza si desavârsesc acest traseu (vânzare-cumparare, concesiune, consignatie etc.); -lantul proceselor operative la care sunt supuse marfurile în drumul lor de la producator la utilizator (consumator). ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Politica de distributie - un element cheie in marketing Obiect: Bazele Marketingului