12. Organizarea activităţii de marketing Un instrument important al înfăptuirii scopurilor şi obiectivelor oricărei întreprinderi îl constituie organizarea activităţii de marketing. Acceptarea orientării de marketing de către întreprindere implică şi o nouă viziune în plan organizatoric, care să creeze cadrul favorabil subordonării întregii activităţi, obiectivul de a satisface în condiţiile optime exigenţele consumatorului. Aceasta presupune, ca în atitudinea atât a conducerii, cât şi a întregului personal, să se reflecte însuşirea opticii de marketing, prin maniera în care se aplică principiile managementului modern la toate nivelurile întreprinderii şi în activitatea de marketing. 12.1. Organizarea - funcţie a procesului de management Conducerea activităţii de marketing presupune previzionarea, organizarea şi coordonarea ei cu celelalte activităţii ce se desfăşoară în cadrul organizaţiei, dar şi antrenarea întregului personal la însuşirea şi adoptarea opticii de marketing, precum şi controlul modului de înfăptuire a politicii de marketing elaborată în întreprindere. Procesul complex de conducere a activităţii de marketing înseamnă în primul rând, anticiparea evoluţiilor posibile ale fenomenelor pieţii în anumite condiţii probabile, pentru o perioadă de timp mai lungă sau mai scurtă, deoarece “a conduce înseamnă a prevedea”. Previziunile de marketing sunt estimări ale nivelelor variantelor de marketing pentru perioadele următoare, pe baza evoluţiei factorilor endogeni şi exogeni care le influenţează, în vederea diminuării riscului, a evitării incertitudinii şi a încadrării activităţii prezente într-o viziune de largă perspectivă, ceea ce permite îndeplinirea unor importante funcţii: “furnizarea de informaţii privind tendinţele posibile ale unor fenomene de piaţă (cerere, vânzări etc.); estimarea efectelor ce vor fi generate
Comentariul tau va fi primul
22:13Curs: 12. Organizarea activităţii de marketing Profesor: Axente Stela