Segmentare si pozitionare - instrumente generice ale marketingului strategic - Analiza Concurentei si Strategii Competitive

CURSUniversitate UTM Profesor Grosu Vladimir

preview iconExtras din document

Segmentare: concept, criterii, evaluare, alegere. Poziţionare: definire, strategii, tactici, erori. Segmentare: concept, criterii, evaluare, alegere. DEFINIŢIA SEGMENTĂRII fracţionarea, stratificarea cumpărătorilor din cadrul unei pieţe, în funcţie de anumite criterii, în grupe de consumatori cu caracteristici similare, denumite segmente. James F. Engel, trei ipoteze: consumatorii sunt diferiţi diferenţele dintre consumatori sunt exprimate prin diferenţele dintre cererile lor pe piaţă segmentele de consumatori pot fi izolate de contextul general al pieţei. UTILIZAREA SEGMENTĂRII PIEŢEI Michael Thomas identifică 3 situaţii în care segmentarea nu poate fi folosită: atunci când piaţa este atât de mică încât marketingul aplicat unei anumite porţiuni a acesteia este neprofitabil; atunci când consumatorii principali cumpără în cantităţi mari, astfel încât devin unica ţintă relevantă; atunci când marca domină piaţa astfel încât nu există bază pentru segmentare. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Segmentare si pozitionare - instrumente generice ale marketingului strategic Obiect: Analiza Concurentei si Strategii Competitive