Variabilele strategiei concurenţiale Grupurile strategice Harta grupurilor strategice în calitate de instrument analitic Variabilele strategiei concurenţiale Variabilele strategice aflate la dispoziţia firmei: specializarea: gradul în care firma îşi va concentra eforturile; identificarea mărcii: gradul în care firma încearcă să se impună prin intermediul mărcii; strategia de „împingere” versus cea „de tragere”: modul în care firma încearcă să-şi impună marca în faţa consumatorului final. selecţia canalelor: alegerea canalelor de distribuţie; calitatea produsului: aprecierea calităţii produsului dpdv al materiilor prime, al prescripţiilor tehnice, al toleranţei, al caracteristicilor etc.; dominaţia tehnologică: gradul în care firma caută să obţină dominaţie tehnologică (hotărând să renunţe la imitarea concurenţilor). integrarea pe verticală: distribuţia proprie, magazinele exclusive, reţeaua internă de service etc.; poziţia datorată costurilor: investiţii în facilităţi şi în echipamente care să permită minimizarea costurilor; service-ul: asistenta tehnologică, reţeaua internă de service, credite etc. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Analiza structurala in interiorul sectoarelor de activitate Obiect: Analiza Concurentei si Strategii Competitive