INTRODUCERE CAPITOLUL 1. NOȚIUNI GENERALE DESPRE LEAD 1.1. Lead-ul/atacul/intro-ul. Noțiuni și definiţii. 1.2. Scopul şi destinaţia leadu-ului în presa scrisă CAPITOLUL 2. FORMULE DE REDACTARE A LEAD-URILOR 2.1. Modalități de redactare a lead-urilor 2.2. Tipuri de lead 2.3. Alte aspecte ale lead-ului CAPITOLUL 3. STUDIU DE CAZ. ANALIZA LEAD-ULUI ÎN PRESA SCRISĂ DIN REPUBLICA MOLDOVA INTRODUCERE Actualitatea temei. Lead-ul (sau paragraful introductiv) joacă un rol foarte important în presa scrisă, deoarece acesta are funcția de a trezi interesul cititorului și de a-l informa pe scurt despre întreg articolul publicat. Fără a exagera putem susține ipoteza conform căreia lead-ul reprezintă piatra de încercare a oricărui jurnalist de profesie, este punctul care determină priceperea autorului de a captiva interesul cititorului față de întreg materialul publicat. Lead-ul presupune o mare putere de concentrare logică a autorului de a rezuma captivant și în limita normelor etice, întreagă poveste relatată în articolul de presă. Există mai multe moduri în care se poate începe un articol, aşa cum am constatat la prezentarea tipologică a paragrafelor. În general însă, acelea vizau compoziţia internă, conţinutul. Pentru introducere se poate uza de una din aceste formule: se povesteşte în trei fraze scurte istoria, se prezintă ce reiese din poveste ori se notează principalele idei ce trebuie transmise. Dar, fraza de început se prezintă, cel mai adesea, ca un rezumat al principalelor fapte ce urmează a fi prezentate. Lead-ul este paragraful iniţial, sub-titlu, este replica de deschidere sau "fraza de atac", adică cea mai semnificativă parte a textului. De regulă, lead-ul este scris cu "italic" sau "bold" şi format din 3-4 fraze "cheie", care rezumă esenţialul din text şi răspunde precis şi incitant unora din întrebările: Cine? Ce? Unde? Când? De ce? Importanţa lead-ului este capitală pentru lectura textului. Profesioniştii spun aşa: "Dacă ai 10 ore pentru a redacta un comunicat, lucrează 9 lead". ...
Comentariul tau va fi primul
Teza: Lead-ul in presa scrisa Universitate: Universitatea de Studii Europene din Moldova