MANAGEMENTUL AFACERILOR ECONOMICE IN SISTEM FRANCHISING LUCRARE DE LICENTA INTRODUCERE In literatura juridica romana s-a scris foarte putin inca despre acest contract economic, cauzat nu atat de lipsa de interes din partea specialistilor romani fata de franciza ci de faptul ca franciza este o realitate recenta pentru circuitul economic romanesc. Pana de curand cele mai multe referiri asupra acestui tip de contract se gaseau in lucrarile de economie si in special, in cele care tratau problema contractelor de comert exterior. Analizele, desi realizate cu un grad inalt de profesionalism de catre specialisti in comertul exterior, sunt totusi tributare perspectivei economice careia ii scapa aspectele legate de continutul juridic, obligational, al contractului de franciza. Franciza este inca o realitate in miscare despre care se va mai scrie mult, fiind departe momentul in care sa-si gaseasca o fundamentare teoretica in stare sa ofere solutii pentru toate aspectele si instrumentele economice pe care le presupune ca fenomen comercial. Afacerile internationale evolueaza astazi intr-un ritm rapid, antrenand un numar din ce in ce mai mare de companii, din diverse tari ale lumii. Perspectiva cresterii volumului vanzarilor si a cotelor de piata, a diversificarii gamei de produse oferite si a accesului pe piete la resurse - in vederea maximizarii profiturilor - sunt numai cateva dintre elementele care determina o companie sa se implice in diferite tipuri de operatiuni comerciale pe piata internationala. Franchising-ul este, prin excelenta, sistemul cel mai dezvoltat si utilizat de unificarea economica internationala. Contractul de franciza (franchise agreement) este suportul ideal pentru transferul international de conceptii manageriale, tehnologie si know-how. Succesul pe care l-a cunoscut franchising-ul ca instrument de cooperare internationala se datoreaza, in principal, actiunii similare a doi factori, si anume:
Comentariul tau va fi primul
Teza: Managementul afacerilor economice in sistem franchising Obiect: Management