Test 2 TPI - Costas

TESTUniversitate ASEM Caiet TPI

preview iconExtras din document

8.1. Esenţa regimului de dialog Dezvoltarea mijloacelor tehnice de comunicare a utilizatorului cu computerul şi a asigurării cu programe sistemice, care întreţin regimul de dialog, a asigurat posibilitatea realizării la computer a lucrărilor de calcul, pentru care lipseşte o continuitate predeterminată a executării operaţiilor tehnologice de prelucrare a datelor, proprie pentru regimul de pachete. Înfăptuirea lucrărilor de acest fel în condiţiile utilizării regimului de pachete este deseori neeficace, iar uneori chiar imposibilă. Organizarea prelucrării datelor în regim de dialog rezolvă în mare măsură aşa probleme. E necesar de accentuat că regimul de dialog nu trebuie interpretat ca o alternativă a regimului de pachete, ci ca o extindere (dezvoltare) a lui. Particularitatea de bază a regimului de dialog constă în aceea că interacţiunea dintre utilizator şi computer are loc în timpul rezolvării nemijlocite a problemelor prin transmiterea şi recepţia comunicărilor cu ajutorul terminalelor. Procesul rezolvării problemei la computer, în timpul căruia se realizează schimbul de comunicări între om şi computer, condiţionat de continuitatea operaţiilor de rezolvare, se numeşte proces tehnologic de prelucrare a informaţiei în regim de dialog. Cu ajutorul acestei tehnologii se realizează: - îmbinarea nemijlocită a acţiunilor omului şi a sistemului de calcul prin primirea şi emiterea comunicărilor cu ajutorul terminalului local sau îndepărtat; - selectarea datelor şi programelor necesare utilizatorului; - prelucrarea operativă de către sistemul de calcul a comunicărilor primite şi transmiterea rezultatelor utilizatorului; - influenţa activă a utilizatorului asupra ordinii şi cursului executării operaţiilor tehnologice de prelucrare a datelor.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Test: Test 2 TPI Profesor: Costas