11. Conţinutul, specificul, obiectivele şi domeniile investigaţiilor de marketing. Cercetarea de mk presupune culegerea, înregistrarea si analiza datelor pentru a furniza informatiile necesare luării deciziilor de mk.În practică, adesea, cercetarea de mk este înlocuită cu cercetarea pietei, care însă este un concept, mai îngust deoarece se referă la informatiile privind clientii actuali si potentiali (cine sunt, de ce cumpără, unde cumpără, când cumpără, ce cumpără si cum cumpără). Cercetarea de mk se referă, în plus, si la informatiile privind variabilele marketingului mix (produs, pret, distributie, promovare), precum si la cele referitoare la organizarea activitătii de marketing si la mediul de marketing. Obiectivele, sarcinile, procedurile si metodele de realizare a cercetărilor de mk sunt, din punct de vedere conceptual, similare atât în marketingul intern cât si în marketingul international. Totusi, cercetarea în marketingul international diferă de cea din marketingul intern prin sfera ei de cuprindere (Cercetarea pietei: -Clienti actuali ; -Clienti potentiali. Cercetarea de marketing:-Clienti actuali ; -Clienti potentiali ; -Mixul de mk -Organizarea activitatii de mk ; -Mediul de mk) In marketingul international trebuie realizate cercetări în următoarele domenii: - Măsurarea pietei: mărime, potential, previziune vânzări produse în anumite tări; - Concurentă: comportamentul general al concurentilor de pe diferite piete; - Mediu: economic, cultural, politic, legal; - Eficienta: alocarea corespunzătoare a bugetelor pentru a acoperi diferitele studii de mk privind elasticitatea preturilor, eficienta canalelor de distributie si a reclamei.
Comentariul tau va fi primul
Test: Examen marketing Obiect: MKI