Stakeholderul este o persoană sau un grup de personae care influenţează compania şi care la rîndul său sunt influenţaţi Clasificarea stekholderilor: Stakeholderii primar prima (principala) implicare a organizaţiei de afaceri este determinate chiar de derularea afacerii în sine, respectiv de relaţiile directe necesare pentru a-şi realiza misiunea fundamentală: realizarea bunurilor şi serviciilor pentru societate. Stakeholderii secundari relaţiile cu mediul ale unei organizaţii de afaceri trec dincolo de simpla, primara interacţiune cu acţionarii, angajaţii sau partenerii de afaceri. Un aldoilea nivel al implicării în societate a unei firme se defineşte atunci când alte entităţi îşi exprimă un interes sau scop în cadrul activităţilor respectivei firme. 27. Tipurile de programe de răspundere socială: promovarea unei cauze, marketing legat de o cauză promovarea unei cauze – este un tip de program prin care compania contribuie cu bani sau alte resurse pentu a mobiliza publicul să doneze, să participe sau să voluntarieze în sprijinul unei cauze. promovarea unei cauze urmăreşte: Să se stîrnească preocuparea publicului pentru o cauză Să se convingă publicul să afle mai multe despre o cauză Să se convingă publicul să participe îtru-n fel sau altul alături de o cauză Să se convingă publicul să doneze bani, valori nefinanciare pentru o cauză etc. Marketing legat de o cauză – este un tip de program prin care compania se angajează să doneze în favoarea unei cauze o sumă care depinde de vănzările pe care le realizează într-o anumită perioadă. Cind este potrivită o companie de marketing legat de o cauză: Au produse care se adresează unei baze mari de clienţi Au canale de distribuţie existente şi bine puse la punct Au nevoie să-şi diferenţieze produsele faţă de produsele concurente 28. Tipurile de programe de răspundere socială: marketing social, acţiuni filantropice marketing social– este un tip de program prin care compania îşi propune să schimbe un comportament negativ sau să convingă publicul să adopte un comportament pozitiv acţiunile filantropice– este un tip de program prin care compania contribuie cu bani sau alte resurse în mod direct la sprijinirea unei cauze. Ce forme poate lua: donaţii în bani, finanţări, burse, donaţii în produse sau servicii, oferirea de expertiză, accesul la canalele de distribuţie.
Comentariul tau va fi primul
Test: Cultura Profesor: Habasescu