1. Etapele evoluţiei rolului şi importanţei comerţului în dezvoltarea societăţii. A) Etapa preindustriala- In perioada respeciva predomina o stare de saracie in masa. Existau putine ateliere mestesugaresti care produceau cantitati mici de marfuri neuniforme dupa calitate, astfel oferta era la nivelul minim din a carei cauza cererile nu erau satisfacute. Nu exista o restrictionare a actelor de vinzare-cumparare din partea puterii locale. Elementele infrastructurii comerului erau reprezentate de pietele agricole si dughenele negustoresti. În perioada respectivă, vânzarea produselor nu ridica probleme, deoarece meşteşugarii nu produceau decât foarte puţine produse ceea ce făcea ca cererea practic să nu poată fi saturată, predominând astfel stadiul de penurie. Comerţului îi revenea doar sarcina asigurării unor proximităţi de timp şi de loc pentru populaţia consumatoare care căuta produsele respective. B) Etapa economiei de productie- s-a diversificat ofera de marfuri calitativ uniforme datorita aparitiei fabricilor si uzinelor. Se mecanizeaza procesul de prelucrarea amateriei prime agro-alimentare. Se introduc banii ca echivalent al schimbului. Ca element al infrastrucurii apar casele de comert in denumirea carora se inscriu numele fondatorilor. Casele de comert isi elaboreaza marca sa . Comertul a preluat f-tia de intermedierepentru producatorii mari si aceasta ia dat inbold puternic de dezvoltare. La aceasta etapa comertul a fost una din fortele motrice ale dezvoltarii economiei. In această fază a dezvoltării economiei, comerţul devine indispensabil şi, drept urmare, se dezvoltă puternic. C) Etapa economiei de consum- care se dezvolta o data cu aparitia markeingului. In centrul acivitatii sta clientul pentru care se satisfac nevoile. Se studiaza necesitatea clientului si se urmareste satisfacerea acesteia la un nivel cit mai inalt. Infrastructura se suplineste cu un nomenclator al intreprinderilor de comert in care se diereniaza schemele de organizare a procesului ehnologic comercial. Apar organizaii mondiale care reglementeaza activitatea de comert (OMC; organizatia de statistica comerciala internationala). Se acorda importanta pt crearea unei ambiante atractive la locul de vinzare-cumparare. La bazele relaiilor economice de piata stau principii si strategii concurentiale. Se modifică astfel însăşi optica de abordare a pieţelor, trecându-se de la ideea de a vinde ceea ce se fabrică la concepţia potrivit căreia trebuie produs în permanenţă ceea ce se vinde
Comentariul tau va fi primul
Test: Comert angro Obiect: Comert