Ambalarea și etichetarea mărfurilor joacă un rol vital într-un sistem modern integrat de distribuţie a mărfurilor. Ambalajul protejează produsul de la producţie la consumator dar în acelaşi timp facilitează producţia, distribuţia şi depozitarea. În plus, ambalajul trebuie să corespundă cerinţelor comerţului cu amănuntul, marketingului şi consumului, cât şi legislaţiei de mediu, siguranţă şi sănătate. În practica activităţii de comerţ etichetarea mărfurilor reprezintă un instrument esenţial de informare simplă şi rapidă asupra produselor. Ambalarea mărfurilor Ambalajul este adesea considerat ca fiind o parte integrantă a proceselor de dezvoltare a unor noi produse. Mediul economic de astăzi se caracterizează prin intensificarea concurenţei. Orice strategie concurenţială, incluzând aici strategia calității, trebuie să se raporteze la triada produs-piaţă-tehnologie, la care se adaugă şi variabila mediu. În aceste condiţii ambalajul devine un adevărat barometru al economiei, iar stadiul actual al dezvoltării noastre economice ridică probleme complexe în domeniul managementului materialelor de ambalare. Scopurile multiple ale ambalării în economia de piaţă, examinarea felului în care companiile selectează modalităţile de ambalare a produselor, rolul pe care ambalarea îl joacă într-un sistem modern de distribuţie a produselor se înscriu în contextul general al impactului dezvoltare economică-echilibru ecologic, într-o viziune merceologică. Conceptul de ambalare şi ambalaj Ambalarea este definită ca reprezentând operaţia, procedeul sau metoda prin care se asigură, cu ajutorul ambalajului, protecţia temporară a produsului, în timpul manipulării, transportului, depozitării, vânzării, contribuind şi la înlesnirea acestor operaţii. Ambalajul este un mijloc/material sau un ansamblu de mijloace/materiale destinat să servească pentru ambalare. Ambalajele pot fi clasificate în funcţie de: natura materialului din care sunt constituite (ambalaje din hârtie-carton, sticlă, metal, materiale plastice, lemn, materiale textile, materiale complexe); sistemul de confecţionare (ambalaje fixe, demontabile, pliabile); tipul ambalajului, acestea pot fi: lăzi, cutii, flacoane, pungi etc.; domeniul de utilizare (ambalaje de transport, de prezentare şi de desfacere); natura produsului ambalat (ambalaje pentru produse alimentare, produse industriale); gradul de rigiditate (ambalaje rigide, semirigide, suple); modul de circulaţie (ambalaje refolosibile, nerefolosibile).
Comentariul tau va fi primul
Seminar: Ambalarea si etichetarea marfurilor Obiect: TOC