1. Deseori, locuitorii unui oraş preferă să achiziţioneze produse şi servicii din afara ariei lor comerciale locale. Acest fenomen afectează îndeosebi localităţile mici, întrucât dacă el ia amploare, poate influenţa negative prosperitatea localităţii. Pentru a reduce dimensiunea unui astfel de fenomen şi a determina motivele care îi fac pe unii localnici să cumpere produse şi servicii din afara localităţii lor, un grup de cercetători au făcut un studiu pe 200 de locuitori ai unei aşezări. a) Identificaţi populaţia statistică, eşantionul şi unitatea statistică; b) Identificaţi câteva caracteristici ce ar putea fi înregistrate. Arătaţi tipul şi scala lor de măsurare. 2. O companie de produse cosmetice doreşte să lanseze un nou produs. Pentru a testa impresiile consumatorilor, 100 de persoane alese aleator primesc câte o mostră din acest produs şi, după ce-l testează, ele sunt rugate să răspundă la întrebările din următorul formular: ...
Comentariul tau va fi primul
Seminar: Teste de autoevaluare la Statistica (Tema 1) Profesor: Rusu V.