Tema 1: Conceptul de mk si functiile lui in economia de piata. • Aparitia si dezvoltarea mk- dupa unele datary mk apare in 1900 prima actiune ii apartine lui jon aston cu promovarea palariilor pe strada in 1790. In 1825 in sua pidzburg alegerile locale cind sa realizat o companie de sondaj. Etapele de dezvoltare: 1)orientarea tehnologica –spre productie 1900-1930; mk este o functei a mk; se produc bunuri in serie si in masa; in principal produse de prima necessitate; obiectiv de a produce bunuri al costuri minime;functia de pacturare si de desfacere 2)orientarea promovarii-spre vinzare 1930-1950. Preocuparea de a identifica consumatorii pentu produsele fabricate; obiectivul de a convinge consumatorii de a cumpara tot mai mult pentru a recupera cit mai rapid fondurile investite; funkia mk +promovarea; 3)orientarea de marketing-spre piata 150 pina astazi; Elemente d ebaza: orientate spre nevoile consumatorilor; piata tinta-mica; angajarea eforturilor si mij de mk; obtinerea unui profit optim;. • Evolutia si esenta mk- 2planuri: 1)extinderea functiilor de mk in interiorul entitatii; 2) extinderea mk in alte domenii. In 1 plan mk se confunda cu vinzarile adica incepea cu fabricarae produsului si vinzarea lui; in 2 etapa/plan- se adauga si functai de promovare. Reconsiderari: trebuie d epornit d ela nevoile pietei; sa se decida ce sa se produca, pt cine , cum ,la cep ret; sa se presteze servicii post vinzare pt a atrage clieti. Seajuge astfel La un ansamblu d efuncii grupate in 2 subdiviziuni ale mk: 1)mk strategic- functiile ce preced productia si punerea in vinzare- studiul pietei alegerea pietii tinta, conceperea prod sub forma de prototip, stabilirea pretului; testarea produsului; alegerea canalelor de distributie; aleb strat de promovare; 2)mk operational- functiile posterioare producerii- punerea in actiune a publicitatii, diistribuirea produsului; mercendaizingul; serviciile post vinzare. MK-activitatea umana orientate in directia satifacerii nevoilor si dorintelor prin intermediul procesului schimbului.
Comentariul tau va fi primul
Seminar: Marketing Obiect: Merketing