Etapele conceperii unui produs turistic - Marketing Turistic

SEMINARUniversitate ASEM Profesor Nu Este Specificat

preview iconExtras din document

Conceperea unui produs turistic presupune parcurgerea următoarelor etape: 1. Culegerea informaţiilor despre : • cerere : motivaţia calatorii, venituri disponibile, timp liber, vârsta, categorie socio-profesionala, gusturi turistice etc.; • oferta concurentei : produsele turistice oferite, preturile si tarifele practicate etc.; • analiza propriei oferte comparativ cu cea a concurentei; • componentele : care vor fi incluse in propria oferta : obiective turistice variate, baza materiala specifica si serviciile oferite, posibilităţile de acces in diferite zone. 2. Selectarea obiectivelor turistice, serviciilor oferite si unităţilor prestatoare in funcţie de tipologia clientelei şi particularităţile cererii. 3. Combinarea (pornind de la rezultatele studierii cererii) şi asamblarea componentelor produsului turistic (organizarea preliminara) – realizate cu mult înainte de exprimarea cererii – în care tour-operatorul alege: destinaţia, mijlocul de transport, unităţile de cazare,m alimentaţia, alte servicii incluse în pachet, daca grupul va beneficia de asistenta turistica realizata de către ghid pe tot parcursul calatorii etc. 4. Asigurarea serviciilor necesare pe tot parcursul calatorii. Pentru aceasta agenţia de turism : • încheie contracte, convenţii; • emite comenzile de rezervare. În cazul produselor turistice de tip tour aceasta etapa presupune alegerea itinerariului şi întocmirea programului turistic. 5. Determinarea (calcului) preţului produsului turistic: • pornind de la costul serviciilor de transport, cazare, alimentaţie etc.; • de la celelalte elemente de calcul conform legii (comision, TVA, asigurări, contribuţia de participare la fondul de dezvoltare şi promovare a turismului). 6. Promovarea produsului turistic : • realizarea şi distribuirea broşurilor, pliantelor, afişelor turistice etc.; • publicitate prin mass-media 7. Lansarea produsului turistic pe piaţa – un şir de activităţi prin care agenţia îşi face cunoscute produsele pe plan local şi naţional. Categorii de produse turistice oferite de o agenţie de turism si caracteristicile lor

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Seminar: Etapele conceperii unui produs turistic Obiect: Marketing Turistic