Selectarea pietelor internationale - Marketing International

SEMINARUniversitate ASEM Profesor Nu Este Specificat

preview iconExtras din document

Din perspectiva abordării de marketing internaţional, firma trebuie să răspundă ocaziilor, provocărilor şi ameninţărilor care apar pe diferite pieţe externe. - Cu ajutorul marketingului internaţional, firma trebuie să aleagă: pieţele pe care va intra, momentul intrării, ce produse va dezvolta , ce strategii concurenţiale va adopta. Selectarea pieţelor externe: procesul care permite stabilirea pieţelor ce prezintă interes pentru firmă ; cuprinde alegerea strategică a grupelor potenţiale de cumpărători şi conţinutul prestaţiilor necesare satisfacerii nevoilor lor ; presupune, totodată, armonizarea politicii de marketing a firmei cu structura pieţei. Motivaţiile selectării pieţelor externe : Ierarhizarea pieţelor după modul în care atractivitatea lor poate fi valorificată ţinând cont de resursele, competenţele şi avantajele competitive ale firmei; Ø Evidenţierea factorilor care pot asigura succesul pe pieţele-ţintă vizate, în scopul pătrunderii pe acestea, dar şi a ameninţărilor care pot limita acest succes; Ø Intrarea şi rămânerea pe pieţele care oferă cele mai bune oportunităţi pentru firmă sub aspectul mărimii, creşterii potenţialului şi posibilităţilor de obţinere a unor cote de piaţă semnificative; Ø Optimizarea raportului între rezultatele obtenabile pe pieţele externe şi efortul firmei. Ø Armonizarea politicii de marketing a firmei cu structura şi caracteristicile pieţelor vizate. Ø Evitarea selectării grăbite a pieţelor care urmează a fi abordate, pentru a evita costurile abordării unor pieţe greşite.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Seminar: Selectarea pietelor internationale Obiect: Marketing International