Din perspectiva abordării de marketing internaţional, firma trebuie să răspundă ocaziilor, provocărilor şi ameninţărilor care apar pe diferite pieţe externe. - Cu ajutorul marketingului internaţional, firma trebuie să aleagă: pieţele pe care va intra, momentul intrării, ce produse va dezvolta , ce strategii concurenţiale va adopta. Selectarea pieţelor externe: procesul care permite stabilirea pieţelor ce prezintă interes pentru firmă ; cuprinde alegerea strategică a grupelor potenţiale de cumpărători şi conţinutul prestaţiilor necesare satisfacerii nevoilor lor ; presupune, totodată, armonizarea politicii de marketing a firmei cu structura pieţei. Motivaţiile selectării pieţelor externe : Ierarhizarea pieţelor după modul în care atractivitatea lor poate fi valorificată ţinând cont de resursele, competenţele şi avantajele competitive ale firmei; Ø Evidenţierea factorilor care pot asigura succesul pe pieţele-ţintă vizate, în scopul pătrunderii pe acestea, dar şi a ameninţărilor care pot limita acest succes; Ø Intrarea şi rămânerea pe pieţele care oferă cele mai bune oportunităţi pentru firmă sub aspectul mărimii, creşterii potenţialului şi posibilităţilor de obţinere a unor cote de piaţă semnificative; Ø Optimizarea raportului între rezultatele obtenabile pe pieţele externe şi efortul firmei. Ø Armonizarea politicii de marketing a firmei cu structura şi caracteristicile pieţelor vizate. Ø Evitarea selectării grăbite a pieţelor care urmează a fi abordate, pentru a evita costurile abordării unor pieţe greşite.
Comentariul tau va fi primul
Seminar: Selectarea pietelor internationale Obiect: Marketing International