Responsabilitatea sociala a firmei - Etica

SEMINARUniversitate UTM Profesor Lazariuc

preview iconExtras din document

Definirea responsabilităţii sociale a întreprinderii. Etica şi responsabilitatea sociala sunt apropriate si întrepătrunse. Responsabilitatea sociala a firmelor reprezintăpreocuparea managerilor de a întreprinde acţiuni care protejează şi îmbunătăţesc atât bunăstarea societăţii, cât şi interesele organizaţiei . Această preocupare este demonstrată de către managerii care consideră atât interesul pe termen lung al firmei lor cat şi relaţiile firmei cu mediul (societatea) în care operează. Cu alte cuvinte, pe lângă responsabilitatea managerilor de a conduce firma in aşa fel încât sa creeze profit, ei au o responsabilitate sociala fata de mediul in care operează, faţă de angajaţii lor, fata de consumatori, etc., adică faţă de tot ceea ce se constituie ca stakeholderi (mediu, clienţi si consumatori, acţionari, angajaţi, creditori, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, furnizori, publicul larg) ai firmei. Astăzi o firma nu mai este suficient sa-si îndeplinească obiectivele legate de profit, ea trebuie sa dezvolte programe de protecţia mediului, să ofere şanse egale de angajare, sa creeze locuri de muncă sigure, să producă produse sigure şi multe altele. În prezent, tot mai multe întreprinderi se încadrează în această activitate. De exemplu, programul municipal din oraşul Chişinău „De la inimă la inimă” prevede atragerea agenţilor economici spre finanţare şi patronarea familiilor cu mulţi copii, bătrânilor. Peste 240 de agenţi economici din municipiul Chişinău au acceptat să ia parte la implementarea acestui program, acordând patronaj de lungă durată la circa 4000 de persoane nevoiaşe din municipiu.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Seminar: Responsabilitatea sociala a firmei Obiect: Etica