Analiza pietei – De ce? Analiza pietei – Cum? Economie Produse Caracteristici si Beneficii Consumatorii Competia Nise Strategie Promovare Bugetul pentru promovare Pret Locatia Canale de distributie Analiza pietei – De ce? Nu conteaza cat de bun este produsul sau serviciul oferit, o afacere nu poate reusi fara o strategie de marketing bine pusa la punct. Aceasta etapa incepe cu o analiza sistematica a pietei. Este foarte periculos sa-ti asumi faptul ca deja sti ce se intampla pe piata si care sunt tendintele ei, fara un studiu in prealabil. Tu trebuie sa faci acest studiu ca sa fi sigur ca te aflii pe drumul cel bun. Utilizati procesul de planificare a afacerii ca o oportunitate pentru a strange date si raspunsuri la intrebari. Timpul tau va fi bine folosit. Analiza pietei – Cum? Sunt doua tipuri de analiza a pietei: primara si secundara. Analiza primara inseamna sa-ti construiesti propriile tale date. De exemplu, tu poti contoriza traficul unei anumite locatii, poti nota competitorii, poti lua interviuri si face studii de piata pentru a afla nevoile consumatorilor. Analiza secundara inseamna sa folosesti informatii care sunt publice. Acestea pot fi: ziare, reviste, analize ale industriei, rapoarte demografice, rapoarte privind anumite tendinte, grafice si alte analize ale unor institutii specializate,carti etc. Poti gasi acest tip de informatii in librarii, online, la registrul comertului si camera de comert, la anumite agentii governamentale etc. Folosind internetul poti gasi mai multe informatii decat poti folosi tu vreodata. Camera de comert si registrul comertului iti pot oferi informatii bune despre zona ta de activitate. Locul unde se fac tranzactii economice, bursele, au baze de date care ofera informatii excelente despre tendintele pietei. O analiza a pietei facuta de experti poate fi foarte costisitoare, si nu este recomandata pentru afacerile mici si medii. Sunt atatea carti care iti arata cum sa faci singur aceste lucruri. Atunci cand scrii planul tau de marketing, fi cat mai explicit posibil; ofera statistici, numere, si surse. Planul de marketing va fi la un aumit moment dat, baza tuturor proiectilor privind vanzarile. ...
Comentariul tau va fi primul 
Seminar: Analiza pietei Obiect: Bazele Marketingului