1. Analiza rentabilităţii veniturilor din vânzări Rentabilitatea reprezintă un indicator al eficienţei care exprimă capacitatea întreprinderii de a câştiga profit. Indicatorii rentabilităţii pot fi grupaţi în 3 grupe: - indicatorii rentabilităţii producţiei - indicatorii rentabilităţii activelor - indicatorii rentabilităţii capitalului Rentabilitatea veniturilor din vânzări face parte din prima grupă a indicatorilor rentabilităţii. Rentabilitatea veniturilor din vânzări reflectă capacitatea întreprinderii de a obţine profit din comercializarea produselor, mărfurilor şi prestarea serviciilor, adică caracterizează cât profit obţinem la un leu venituri din vânzări. Formula generală de calcul a rentabilităţii veniturilor din vânzări este: În dependenţă de mărimea cărui fel de profit se ia în calcul la determinarea nivelului rentabilităţii pot fi calculaţi 4 indicatori ai rentabilităţii veniturilor din vânzări : 1. rentabilitatea veniturilor din vânzări calculată în baza profitului brut: 2. rentabilitatea veniturilor din vânzări calculată în baza profitului din activitatea operaţională: 3. rentabilitatea veniturilor din vânzări calculată în baza profitului până la impozitare: 4. rentabilitatea veniturilor din vânzări calculată în baza profitului net:
Comentariul tau va fi primul
19:06Seminar: 1. Analiza rentabilităţii veniturilor din vânzări Obiect: Analiza Rapoartelor Financiare