Aplicabilitatea procesului de management al calităţii reiese din funcţiile acestuia – ansamblu de activităţi pe care trebuie să le îndeplinească. Termenul de funcţie provine din latinesc „functio” – execuţie, îndeplinire şi reprezintă un şir de activităţi interdependente şi intercorelate cu caracter individual prin intermediul cărora se atinge scopul prestabilit. Aşa cum a rezultat din definirea managementului calităţii, în literatura de specialitate sunt exprimate puncte de vedere diferite, în ceea ce priveşte funcţiile acestuia. Luând în considerare conceptul de "trilogie a calităţii", definit de Juran, rezultă trei funcţii principale ale managementului calităţii: planificarea, ţinerea sub control şi îmbunătăţirea calităţii. In opinia sa, procesele de planificare au ca scop principal dezvoltarea de produse şi procese care să fie conforme cerinţelor clienţilor.
Comentariul tau va fi primul
Seminar: Functiile managementului calitatii Universitate: Academia de Studii Economice din Moldova