Partidul Comuniştilor din R.M. a fost înregistrat oficial la 27 aprilie 1994 la Ministerul de Justitie al R.M. Presedintele partidului este Vladimir Voronin. Sediul lor este adresa: MD-2012, Chișinău, str. N. Iorga nr. 11. In prezent, acest partid are aproximativ 30000 membri. Culoarea specifica – rosie. În perioada 1998-2001, a fost un partid parlamentar de opoziţie, iar din 2001 pînă în 2009 s-a aflat la guvernare. Din luna iulie 2009 iarasi este un partid de opozitie. Deoarece este un partid politic foarte bine cunoscut de toţi locuitorii acestei ţări, mediul său extern de marketing este permanent controlat şi perfecţionat. Responsabilitatea analizei mediului extern şi a identificării schimbărilor de mediu revine specialiştilor de marketing, întrucît aceştia dispun de instrumentele necesare monitorizării situaţiei din afară. Studiul mediului extern le oferă posibilitatea adaptării strategiei de marketing la specificul local, în scopul evitării ameninţărilor şi fructificării oportunităţilor. In continuare, vom analiza componentele mediului extern de marketing a partidului politic ,,PCRM’’: micromediul si macromediul. Micromediul de marketing este format din: 1. grupul tinta vizat de PCRM este toata populatia tarii cu drept de vot, adica persoanele care au virsta de 18 ani impliniti pina in ziua alegerilor inclusiv, exceptie facind cei pusi sub interdictie in modul stabilit de lege. Acest segment larg de piata este ales in baza unui singur criteriu- participarea la vot. Adica, pentru partid e important sa acumuleze un numar cit mai mare de alegatori, si pentru asta, se fac multe promisiuni in favoarea societatii, urmate foarte rar si de fapte, doar pentru a cistiga increderea oamenilor, pentru a largi cit mai mult posibil aria segmentului tinta, sau, cel putin, a o mentine. PCRM participat de 6 ori la alegeri parlamentare, inregistrind urmatoarele rezultate: in 1998- 30,01% voturi; in 2001- 50,07% voturi; in 2005- 45,98% voturi; la 5 aprilie 2009- 49,48% voturi; la 29 iulie 2009- 44,69% voturi; in 2010- 39,34% voturi. Observam ca initial partidul s-a bucurat de o sustinere si incredere buna din partea alegatorilor, dar din 2009 incoace- numarul voturilor inregistrate s-a micsorat considerabil, de unde rezulta ca membrii partidului au dezamagit o parte din grupul lor de alegatori. 2. subscriptorii- la buna desfasurare a activitatii partidului si promovarii imaginii sale contribuie diferiti finantatori, care de regula sunt oamenii de afaceri si citiva membri de partid (care respectiv tot au afaceri profitabile). Cea mai mare nevoie de bani, partidul o are in campania electorala, cind pentru a face reclama candidatului lor la o anumita functie, este necesar de investit foarte mult in publicitate, ceea ce este foarte costisitor. ...
Comentariul tau va fi primul 
Proiect: Analiza micro si macro mediului de marketing al PCRM Profesor: Tocan Victor