Riscul noilor afaceri - Riscurile

PROIECTUniversitate ASEM Profesor Snijana

preview iconExtras din document

Riscul noilor afaceri Decizia de iniţiere a unei afaceri trebuie luată numai după atenta analiză a riscurilor implicate. În acest scop, cunoaşterea condiţiilor în care au avut succes sau au eşuat diferite afaceri este un pas foarte important. Activitatea antreprenorială în ansamblul său este influenţată de numeroşi factori: A. La nivel macroeconomic (economia naţională, relaţii economice internaţionale) se disting o serie de condiţii generale a căror evoluţie întreprinzătorul trebuie să o urmărească, dar pe care nu le poate influenţa în mod direct: – situaţia generală a economiei. – nivelul şi evoluţia inflaţiei; – nivelul şi evoluţia ratei dobânzii; – existenţa unor politici de stimulare a accesului la capital; – cadrul legislativ privind antreprenoriatul. B. La nivel microeconomic (întreprinzătorul şi afacerea sa) libertatea de acţiune a întreprinzătorului este maximă în ceea ce priveşte: – Nivelul de competenţă şi pregătire. Abilităţile înnăscute şi dezvoltate, cunoştinţele dobândite în domeniul producţiei, financiar, al vânzărilor, al managementului resurselor umane, precum şi o atitudine corespunzătoare reprezintă, împreună, singura bază pe care se poate construi o afacere. Atunci când implicarea în afaceri nu este rezultatul unei autoevaluări aprofundate a întreprinzătorului şi a unei concentrări a tuturor resurselor disponibile, rezultatul este, cel mai adesea, falimentul. – Planificarea atentă a afacerii, care permite valorificarea oportunităţilor oferite de piaţă şi evitarea unor probleme frecvente (dificultăţi rezultate din lipsa de informaţii, probleme cauzate de o creştere prea rapidă). – Controlul financiar permanent, prin organizarea unui sistem eficient de evidenţă financiar-contabilă şi controlul permanent a situaţiilor financiare. În acest fel se evită subcapitalizarea, investirea nejustificată în fonduri fixe şi problemele legate de politica de credit. – Salariaţii, una din cele mai importante resurse într-o afacere. Întreprinzătorul trebuie să aibă grijă ca angajaţii să-i fie loiali şi să lucreze eficient. Pentru acesta, el trebuie să aibă în vedere permanent nu numai situaţia financiară sau problemele de producţie şi de vânzare (aşa cum se întâmplă de foarte multe ori), ci trebuie să investească şi în procesul de angajare, instruire şi coordonare a personalului. – Activităţile de marketing. Indiferent de calităţile produsului, de regulă este nevoie de un efort de marketing susţinut pentru a asigura vânzarea, o strategie de marketing bine realizată şi pusă în aplicare fiind singura soluţie de termen lung. – Fraudele: furturi ale salariaţilor (cazurile cele mai frecvente), spargerile, furturile din partea clienţilor sau a concurenţilor. În acest domeniu, asigurările pot fi de un real ajutor.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Proiect: Riscul noilor afaceri Obiect: Riscurile