Managementul crearii imaginii firmei - Negru Ion

PROIECTUniversitate ASEM Caiet Management

preview iconExtras din document

Astfel imaginea unei organizaţii este formată din patru elemente ce interacţionează între ele: personalitatea, reputaţia, valorile şi identitatea firmei. Referindu–ne la personalitatea unei organizaţii aceasta reprezintă suma caracteristicilor percepute de publicul extern. În ceea ce priveşte reputaţia unei organizaţii, este ceea ce cred oamenii despre aceasta, impresie creată pe baza propriei experienţei cu privire la produsele sau serviciile firmei.Companiile pot avea o reputaţie bună, o reputaţie proastă sau pot să nu aibă nici un fel de reputaţie, deoarece nu este cunoscută. Vorbind de reputaţie ne referim la calitatea managementului, stabilitatea financiară, calitatea produselor şi serviciilor, capacitatea de inovare, responsabilitatea privind societatea şi mediul înconjurător, politica în domeniul resurselor umane. Valorile organizaţiei, standardele după care funcţionează, formează cultura organizaţională a unei companii. Aceasta influenţează şi este influenţată de oamenii ce lucrează în companie. Prin specificarea acestor valori, este mult mai uşor ca angajaţii, clienţii şi furnizorii companiei date să ştie la ce să se aştepte din partea firmei. Identitatea unei firme se exprime prin nume, simboluri, culori şi evenimente pe care le utilizează organizaţia pentru a-şi face remarcată marca sa şi insăşi organizaţia. Imaginea organizaţiei se poate gestiona în trei moduri: 1. să intreprindă acţiuni de binefacere 2. să se promoveze prin relaţii publice 3. să desfăşoare acţiuni agresive de promovare. Este foarte important ca imaginea oficială să nu difere cea proprie. O bună imagine a unei firme poate fi utilizată în scopul menţinerii viabilităţii, succesului de afaceri al acesteia, pe cînd o reputaţie proastă va necesita cheltuieli pentru îmbunătăţire. Printre pericolele unei imagini proaste putem menţiona: atenţia sporită din partea mass-media, influenţe negative asupra moralului angajaţilor, subestimarea preţului acţiunilor. Reieşind din cele menţionate anterior, definim următoarele elmente importante cum ar fi: 1. Individualitatea corporativă – semne vizuale verbale, după care oamenii pot identifica o firmă: denumirea, logotip, slogan publicitar, culoarea corporativă. 2. Imaginea corporativă – reprezentarea mintală generală pe care o persoană are despre organizaţia dată, bazată pe credinţe şi senzaţii.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Proiect: Managementul crearii imaginii firmei Profesor: Negru Ion