Analiza macromediului fabricei de incaltaminte ''Zorile'' - Marketing Industrial

PROIECTUniversitate ASEM Profesor Nu Este Specificat

preview iconExtras din document

Analiza macromediului fabricei de incaltamine ''Zorile'' In luna aprilie a anului 1945, pe strada Haralampievscaia 74, în locul unui atelier de confecţionare a încălţămintei, a fost deschisă prima fabrică de încălţăminte din Moldova. Tot utilajul fabricii consta din patru maşini, aduse din Moscova şi Taşkent. Primii lucrători ai fabricii erau simpli meşteşugari, care acum trebuia să însuşească prelucrarea mecanizată a încălţămintei. Zilnic, zece persoane produceau 20-30 perechi de încălţăminte. În primăvara anului 1946 a început construcţia unei noi fabrici de încălţăminte cu capacitatea de producere de circa 1000 perechi de încălţăminte pe zi. La construcţie au participat nu doar constructori, ci şi lucrătorii fabricii. Dorinţa de începe munca intr-o fabrică nouă era atît de mare încît se lucra şi duminica. Mulţi dintre constructori s-au încadrat mai apoi în colectivul întreprinderii. În anul 1969 este dat în exploatare un nou bloc de producere cu capacitatea anuală de 5 mln perechi de încălţăminte. Odată cu acest eveniment volumul producţiei a crescut la 9.5 mln perechi, numărul de secţii ajunge la 15, parcul de utilaje constituie 2 mii unităţi, la fabrică muncesc peste 6000 de angajaţi dintre care 36 au fost decoraţi cu medalii de stat. În aceeaşi perioadă 70 de articole sunt atestate cu Semnul de Stat al Calităţii. Către anul 1982 volumul producţiei globale constituie peste 7 mln perechi de încălţăminte pe an. „Zorile” coopereză cu 16 întreprinderi din ţară şi 7 din străinătae. Producţia fabricii este exportată în Rusia, RSS Cazahă, RSS Uzbecă, Lituania şi este prezentată la expoziţii din RSSM, la iarmarocuri din India, Peru, Columbia, Algir.În anul 1989 fabrica de încălţăminte „Zorile” este una din cele mai mari întreprinderi din sistemul industriei uşoare din RSSM. În afară de Uzina de piele din Chişinău, întreprinderea achiziţionează materiale din mai multe oraşe din URSS: Moscova,Leningrad, Minsk, Kiev, etc. Volumul producţiei în acest an constituie 7.6 mln perechi.Anul 1991 este marcat de o decădere cauzată de trecerea la economia de piaţă, destrămarea URSS şi ruperea relaţiilor de contract dintre republici. Este semnat un contract de colaborare la condiţii LOHN cu firma italiană „Loncar Due” IRL şi în decembrie este efectuat primul export în Italia.Pînă în anul 2002 au fost elaborate noi sortimente de încălţăminte, produse colecţii noi de încălţăminte pentru bărbaţi, dame şi copii. Cresc volumele de de producţie şi se stabilizează situaţia financiară a întreprinderii. În acest an fabrica „Zorile” semnează contracte la condiţii LOHN cu mai multe state. Către anul 2004 vînzările cresc pănă la 1.6 mln perechi. ... Mediul Demografic Economic Natural Tehnologic Politic Cultural Institutional

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Proiect: Analiza macromediului fabricei de incaltaminte ''Zorile'' Obiect: Marketing Industrial