Segmentare si pozitionare - exemple - Grosu

PROIECTUniversitate ASEM Caiet Analiza Concurentei si Strategii Competitive

preview iconExtras din document

Segmentarea pietei – divizarea pietei relevante in grupuri relativ omogene de consumatori, avand nevoi si dorinte similare. Segment de piata - un grup de consumatori care are un comportament relativ omogen in raport cu un produs sau un grup de produse Pozitionarea produselor pe piata 1. Determinarea pietei produsului 2. Identificarea concurentei (marcilor de produse care sunt pe piata respectiva) 3. Cercetarea pietei produsului – colectarea de informatii privind perceptia marcilor de catre consumatori, identificarea atributelor ce influenteaza perceptia consumatorilor 4. Analiza informatiilor pentru a defini doua (sau mai multe) atribute compuse, independente ( pretul este in majoritatea cazurilor printre primele cinci atribute ce influenteaza perceptia consumatorilor) 5. Reprezentarea in diagrama bidimensionala, avand ca axe de coordonate atributele alese, a pozitiilor perceptuale ale marcilor existente pe piata 6. Reprezentarea pe diagrama a preferintelor diferitelor grupuri omogene de consumatori 7. Alegerea strategiei de pozitionare a produsului: produsul se adreseaza unui singur segment de piata, produsul se adreseaza mai multor segmente de piata ... EXEMPLE DE SEGMENTARE SI POZITIONARE

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Proiect: Segmentare si pozitionare - exemple Profesor: Grosu